Management de Proiect - Beneficiarul

Management de proiect – Beneficiarul (partea a II-a)

Cine este beneficiarul ? Beneficiarul poate fi seful tau direct, poate fi directorul companiei, poate fi investitorul care ti-a oferit posibilitatea de a conduce un proiect sau poate fi un simplu client care doreste un website cu trei (3) pagini. Oricine ar fi beneficiarul tau il vei servi cu acelasi profesionalism.

Cateva lucruri care sunt mandatorii sa la discuti DE FIECARE DATA cu beneficarul tau:

  • Resurse
  • Termene
    • Termen de Predare (Deadline)
    • Timp de Executie (Munca Efectiva)
  • Buget

Resurse
Ce resurse ai disponibile pentru proiect. Fie ca este vorba de numarul de dezvoltatori (programatori), de designeri sau cati bani poti sa cheltuiesti pentru protocol, trebuie sa afli care sunt resursele disponibile.

Termene
Exista doua termene distincte, primul (I) este, termenul de predare (deadline). Termenul de predare inseamna, data si ora la care proiectul trebuie sa fie functional conform tuturor specificatiilor date de client si aprobat in intregime de client.

Al doilea (II) termen este, timpul de executie (munca efectiva). Timpul de executie reprezinta, cat iti este permis sa lucrezi la un anumit proiect. Daca termenul de predare este 10 zile, asta nu inseamna ca tu va trebui sa lucrezi 10 zile, de aceea timpul de executie este mentinut ca o entitate separata. Recomand sa faci foarte clara aceasta distinctie beneficiarului tau. Un exemplu concret ar fi, “Siteul trebuie sa fie gata in 10 zile si ai la dispozitie doar 20 de ore sa il faci sa mearga, in rest te vei ocupa de alte proiecte.”

Buget
Cel mai fundamental element este sa stii cati bani ai voie sa cheltuiesti. Atunci cand lucrezi cu resurse externe acest pas este crucial in dezvoltarea proiectului. Intreaba foarte clar care este bugetul proiectului.

Aceste trei (3) elemente, resurse, termene si buget vor determina 50% din reusita proiectului.

Comunicarea cu beneficiarul
Indiferent cine este beneficarul tau, nu ii vorbesti la fel cum discuti cu colegii tai sau cum discuti cu cei din subordinea ta. El te plateste pe tine sa ii faci viata lui mai usoara. Tine minte acest sfat, “beneficiarul te-a angajat pe tine sa lucrezi pentru el, daca nu il ajuti, inseamna ca nu iti faci treaba”.

Orice beneficiar, fie client, fie sef, fie investitor vorbeste o singura limba: PROFIT! Nu il intereseaza ca te-a parasit prietena, ca te doare capul sau ca esti la menstruatie.

Profitul se face urmarind rapoartele pe care tu le faci. Rapoartele sunt calea de comunicare universala cu beneficiarul tau. Recomand sa faci un raport de activitate IN FIECARE ZI sau cel mult la 3 zile. Despre cum trebuie sa arate un raport de activitate, voi scrie un articol detaliat in curand.

De asemenea, trebuie sa stabilesti cum vei comunica cu beneficiarul in cazul unor probleme sau situatii dificile, telefon, email sau intalnire. Fiecare are stilul lui, majoritatea prefera email-ul dar sunt si multe exceptii.

 

Citeste in continuare despre management de proiect

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *